فهمیدن ، متوجه شدن سرگیجه محققان فشارخون

فهمیدن ، متوجه شدن: سرگیجه محققان فشارخون میانسالی اخبار پزشکی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار بین الملل تصویب پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در شرکت ملل

سازمان ملل با وجود مخالفت آمریکا و دیگر کشورهای مسلح به سلاح هسته‌ای، پیمان بین المللی منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را تصویب کرد.

تصویب پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در شرکت ملل

تصویب پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای در شرکت ملل

عبارات مهم : آمریکا

سازمان ملل با وجود مخالفت آمریکا و دیگر کشورهای مسلح به سلاح هسته ای، پیمان بین المللی منع گسترش سلاح های هسته ای را تصویب کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه پرس تی وی، شرکت ملل با وجود مخالفت آمریکا و دیگر کشورهای مسلح به سلاح هسته ای، پیمان بین المللی منع گسترش سلاح های هسته ای را تصویب کرد.

تصویب پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در شرکت ملل

معاهده منع سلاح های هسته ای با 122 رای موافق یک رای مخالف و یک رای ممتنع تصویب شد.

روز جمعه 16 تیرماه 1396 نمایندگان کشورهای مخالف سلاح هسته ای بعد از سه هفته نشست و مذاکره فشرده در مقر شرکت ملل متحد در نیویورک، متن معاهده بین المللی جدیدی را تدوین و تصویب کردند که می گوید ساخت، آزمایش، تولید، اکتساب، تملک، انباشت، انتقال، استفاده و ترساندن به استفاده از سلاح هسته ای تحت هر شرایطی ممنوع هست. طبق این معاهده کشوری که دارنده سلاح هسته ای است و به عضویت این معاهده در می آید باید زرادخانه هسته ای و تمامی تاسیسات مرتبط با آن را طی یک مهلت زمانی مشخص منهدم کند.

سازمان ملل با وجود مخالفت آمریکا و دیگر کشورهای مسلح به سلاح هسته‌ای، پیمان بین المللی منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را تصویب کرد.

هدف مهم معاهده ممنوعیت سلاح هسته ای ایجاد هنجار حقوقی جهت بدنام کردن دارندگان سلاح هسته ای و ایجاد فشار سیاسی جهت اجرای تعهدات خلع سلاح هسته ای هست. مذاکره و تدوین این معاهده بیانگر نارضایتی عمیق و گسترده کشورهای غیر هسته ای عضو ان پی تی از اوضاع تبعیض آمیز حاکم در ان پی تی به خاص عدم اجرای تعهدات خلع سلاح هسته ای هست. کشورهای دارنده سلاح هسته ای عضو ان پی تی که داشتن سلاح هسته ای و استفاده یا ترساندن به استفاده از آن را حق قانونی خود می دانند با هر گونه تلاش و حرکتی جهت ممنوعیت عام و غیر تبعیض آمیز سلاح هسته ای یا خلع سلاح هسته ای مخالف هستند و به همین علت این دسته از کشورها حضور در این مذاکرات را تحریم کردند. اکثر دولت های عضو ناتو و دیگر کشورهایی که تحت چتر هسته ای آمریکا هستند به خاطر فشار و دستور آمریکا، در این مذاکرات غایب بودند.

تصویب این معاهده تازه تحول بین المللی بسیار مهمی محسوب می شود لیکن این معاهده نتیجه فرایندی است که طی آن اکثریت کشورهای غیر هسته ای تصمیم گرفته اند به ساز و کار و دستورکاری که قدرت های بزرگ هسته ای طی نیم قرن اخیر با نشانه حفظ منافع و تسلیحات هسته ای ارزش در سطح بین المللی تعریف و پیاده کرده بودند، نه بگویند و هنجار سازی در مورد ممنوعیت داشتن سلاح هسته ای و استفاده از چنین تسلیحاتی را خود به دست بگیرند. قرار است این معاهده در 29 شهریورماه امسال جهت امضا در نیویورک مفتوح شود که با شروع نشست عالی رتبه مجمع عمومی همزمان خواهد بود.

واژه های کلیدی: آمریکا | ممنوعیت | استفاده | اخبار بین الملل


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار