فهمیدن ، متوجه شدن سرگیجه محققان فشارخون

فهمیدن ، متوجه شدن: سرگیجه محققان فشارخون میانسالی اخبار پزشکی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

این جمله را یحتمل در محاورات تاکسی محور زیاد شنیده اید «…بچه هایشان را می فرستند خارج جهت روز مبادا». این جمله از مهر ٩٠ به آن سو مصداق بیرونی یافت؛ آن هم با

خانواده آقای خاوری

خانواده آقای خاوری

عبارات مهم : ایران

این جمله را یحتمل در محاورات تاکسی محور زیاد شنیده اید «…بچه هایشان را می فرستند خارج جهت روز مبادا». این جمله از مهر ٩٠ به آن سو مصداق بیرونی یافت؛ آن هم با لورفتن ماجرای فرار محمودرضا خاوری، مدیر اسبق بانک ملی ایران، از کشور. او به بهانه حضور در سمیناری در انگلیس، کشور عزیزمان ایران را به مقصد بریتانیا ترک کرد و سر از کانادا در آورد. طنز تلخ تاریخ این است که مدیر یکی از بااهمیت ترین بانک های کشور دوتابعیتی بود و تا آن سرنوشت این مسئله حساسیت هیچ مقام مسئولی را بر نینگیخته بود. او سال ٨٥ تابعیت کانادایی اش را به دست آورد و سال ٨٦ آنجا جهت خودش منزل ای خریداری کرد.

البته خبرهای دیگری نشان از آن دارد که خاندان خاوری (فرزندان پسری او) از سال ٨١ در تورنتوی کانادا صاحب ملک و مال بودند. خاوری سه فرزند دارد، پرندیس تک دختر خانواده است و خشایار و اردوان، پسران خاوری اند.

خانواده آقای خاوری

محمودرضا خاوری در کولاک از بین بردن مدیران بانکی در دوره احمدی نژاد از معدود مدیرانی بود که به جای «حذف»، «ارتقا» یافت؛ از مدیرعاملی بانک سپه به مدیرعاملی بانک ملی کشور عزیزمان ایران رفت و بر میز مدیریت تکیه زد. طنز دیگر اینکه از او کتابی با عنوان قانون بانکداری در کشور عزیزمان ایران انتشار یافته و کماکان در کتاب فروشی ها قابل دسترس هست.

اعتراض ایرانیان مقیم کانادا به حضور خاوری

این جمله را یحتمل در محاورات تاکسی محور زیاد شنیده اید «…بچه هایشان را می فرستند خارج جهت روز مبادا». این جمله از مهر ٩٠ به آن سو مصداق بیرونی یافت؛ آن هم با

خبر فرار خاوری به کانادا مهر ٩٠ رسانه ای شد. نه تنها رسانه های داخلی که رسانه های آمریکایی و کانادایی هم به این فرار تصویر العمل نشان دادند. جامعه ایرانی های مقیم کانادا نیز همان موقع در نامه ای به رؤسای کشور از حضور خاوری در خاک کانادا گله کرده بودند. آنها در این نامه نام خاوری را بارها با فساد سه هزار میلیارد تومانی صورت گرفته در کشور عزیزمان ایران مرتبط دانسته اند. بر اساس اطلاعات دفتر ثبت اسنادی در کانادا، خاوری در سال ٨٦ (یعنی چهار سال پیش از فرارش از ایران) منزل ای را به قیمت سه میلیارد تومان خریداری کرده بود. قیمت دلار آن روزها هزار تومان بود و این روزها چهار هزار تومان. یادمان نرود که در سیزدهمین جلسه محاکمه متهمان پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی، قاضی پرونده اعلام کرده بود که یکی از معاونان وقت وزارت اطلاعات در دولت احمدی نژاد از خروج محمودرضا خاوری مطلع بوده هست.

به گزارش پایگاه خبری «گلاب اند میل» خانواده خاوری در سال های گذشته حوزه نفوذ خود در تورنتو را توسعه داده اند. بر اساس مستندات دولتی در چهار سال گذشته، خانواده خاوری به نام های متفاوت و اشخاص حقوقی حداقل ١٢,١ میلیون دلار در این شهر املاک خریداری کرده اند. آنها همچنین مسئول بازپرداخت تقریبا ١١ میلیون دلار وامی هستند که از ١٠ مؤسسه و بانک متفاوت گرفته اند و قیمت بهره تعدادی از آنها بین ١٠ تا ٢١ درصد هست.

ارسال نامه استعفا از انگلیس به ایران

کانادا هر لحظه مأمن امنی جهت خانواده خاوری بود. فرزند ها خیلی سریع راهی سرزمین های سرد شمالی شدند تا تحصیلات ارزش را در دانشگاه های درجه یک این کشور شروع کنند و در کنار آن بیزینسی در حد و اندازه خانواده راه بیندازند. همین است که هنگامی که در پروفایل دانشگاهی ارزش سرک بکشی، از کارشناسی گرفته تا مقطع دکترا، دانشجوی دانشگاه تورنتو بوده اند. یکی بختش را در مهندسی آزمون کرده و دیگری ستاره شناسی و فیزیک نجومی. گرچه سرانجام به یُمن پول های بادآورده پدر حالا پسرها دستی در ساخت وساز و املاک و مستغلات دارند. دو پسر خاوری در کار تجارت و برج سازی و انبوه سازی وارد شده است اند و دختر خانواده به نجوم و فیزیک روی آورده هست.

خانواده آقای خاوری

بنابر اطلاعاتی که همان وقت به نقل از قاضی سراج (قاضی پرونده) انتشار یافته بود، خاوری در تاریخ ٢٠ شهریور ١٣٩٠ در مقام مدیر بانک ملی ایران، در قالب یک مأموریت کاری جهت شرکت در جلسه «پی ال سی بانک لویدز» تقاضای سفر به انگلستان را مطرح کرده بود. در تاریخ ۲۹ شهریور همان سال با حکم شماره ۵۷۸۶۶۹ با مأموریت او به خارج از کشور موافقت شد؛ ولی چند روز بعد، خاوری به لابی هتلش در یکی از شهرهای انگلیس می آید و با ارسال یک فکس به تاریخچه فعالیت مدیریتی اش در کشور عزیزمان ایران آخر می دهد. او در این نامه از مقام خود استعفا داده و آن را به طور رسمی به اطلاع مقام های دولتی وقت در کشور عزیزمان ایران می رساند.

دختر، ستاره شناس خانواده

این جمله را یحتمل در محاورات تاکسی محور زیاد شنیده اید «…بچه هایشان را می فرستند خارج جهت روز مبادا». این جمله از مهر ٩٠ به آن سو مصداق بیرونی یافت؛ آن هم با

پرندیس خاوری علی رغم برادرهایش پی درس ومشق و کسب علم بود؛ ولی گویا پدر با بخشش منزل به دختر جبران مافات کرده هست. منزل خاوری در تورنتو که از قضا بسیار خبرساز هم شده است هست؛ نه متعلق به او که چندی بعد از حضور خاوری در کانادا به نام دخترش شد. بعضی گزارش ها همچنین نشان از آن دارد که خاوری هفت روز بعد از خروج دائمی از کشور عزیزمان ایران و ورود به خاک کانادا، وام منزل سه میلیون دلاری خود را بازپرداخت کرده و منزل را به دخترش پرندیس انتقال داده هست. پرندیس به همین راحتی از قبلِ پدر پولدارِ گریخته از کشور عزیزمان ایران یک شبه صاحب منزل شد؛ آن هم منزل ای که حالا نه تنها جهت ایرانیان که جهت خیلی از رسانه های جهانی محل توجه هست.

پرندیس خاوری مدرک دکترای نجوم دارد. محجبه است و در تصویرهایی که از او دیده می شود، اغلب با بلوز و شلوار در اماکن عمومی مشاهده می شود. هنگامی که خبرنگار یک شبکه تلویزیونی جهت گفت وگو با اعضای خانواده راهی منزل آنها شده است بود، پرندیس تنها عضو خانواده بود که خیلی کوتاه در برابر دوربین قرار می گیرد. هرچند نه حرف خاصی زد و نه توصیه ای از آن دیالوگ کوتاه منتشر شد.

خانواده آقای خاوری

خش خاوری!

خشایار خاوری در وب سایتش نام «خش» را جهت خود برگزیده هست. شاید به این خاطر که تلفظ اسم خشایار در نسخه انگلیسی جهت غیرفارسی زبانان کار راحت ای نیست. آقای «خش»، مهندس هست. او هم کارشناسی و کارشناسی ارشدش را در دانشگاه تورنتو خوانده و حالا جهت خودش برووبیایی دارد. از لینک دانشگاه می توان یکسر وارد سایت کاری اش شد. در وب سایت از تجربه های کاری اش گفته و بیوگرافی اش که زیاد مبتنی بر تمرکز بر کار ساخت وساز و املاک و مستغلات هست.

خش خاوری علی رغم پدر (البته در روزهای مدیریت در ایران) صورت مدرنی جهت خود برگزیده هست. سروصورتی صفا داده و تصویر بزرگی مزین به کراوات در صفحه نخست وب سایتش دیده می شود. هرچند انتشار تصویرهای این روزهای محمودرضا خاوری نیز نشان می دهد که حفظ ظاهر او در کشور عزیزمان ایران و ظاهر های به اصطلاح دولتی او جهت سازگاری با سمت و مسئولیت آن روزهایش بوده و حالا تصاویرش از جهت تجددگرایی با خشایار تفاوت چندانی ندارد. گاهی ظاهر اسپورت می زند و گهگاه تصاویرش در حال خرید و دیدار از اماکن عمومی در تورنتو در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … می چرخد.

رستوران های خشایار

خشایار خاوری در وب سایت شخصی اش راجع به خودش نوشته: «کارآفرین باتجربه و تحصیل کرده ای که حوزه علاقه کاری اش طیف متنوعی است از سرمایه گذاری املاک و مستغلات تا صنعت ساخت وساز و فناوری اطلاعات را مشمول بر می شود». او همچنین در وب سایتش به دریافت یک مدال دانشگاهی اشاره کرده و اینکه تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشدش در دانشگاه تورنتو در رشته مهندسی بوده هست. ازجمله فعالیت های تجاری دیگر «خش» می توان به فعالیتش در بخش املاک و مستغلات در دو پروژه مشارکتی با ارزش مالی بین ٥٠ میلیون دلار تا یک بيلیون دلار اشاره کرد. در وب سایت او همچنین آمده: «خش از تجربه خود در زمینه سرمایه گذاری و ساخت وساز بهره خواهد برد تا در گزینش و توسعه پروژه های تازه نقش مؤثری داشته باشد. او با بهره از دانش مهندسی و معماری خود آماده همکاری با ذی نفعان و متخصصان است». بنگاه هتلداری «خش» مشمول بر سه رستوران لوکس، یک شرکت پذیرایی، دو پروژه تازه در خط لوله و یک شرکت مدیریت خدمات هست. سه رستوران خش خاوری به نام های «کاوا»، «چابرول» و «اطلس» با استقبال زیاد مشتریان کانادایی مواجه شده است هست، ولی آخرین حوزه ای که خش در تجارت به آن وارد شده، شرکت تکنولوژی استارت آپی با محوریت آی تی هست. در کنار کارهای تجاری، امور خیریه و سرمایه گذاری در هنر نیز در همه کارهای خشایار خاوری در مرکز فعالیت های تجاری او قرار دارد.

اردوان خاوری

به جز تصاویری از خوش حالی های اردوان خاوری در یک دورهمی و بعضی خبرهای پراکنده راجع به مدیریت او بر انبوهی از شرکت ها با اسامی ایرانی (صحت آن هنوز تأیید نشده و منبعی جهت دریافت این تأییدیه نیز به دست نیامد) اطلاعات چندانی از او در اختیار نیست. بعضی گزارش ها نشان از آن دارد که اردوان با کمک خانواده و به طورخاص پدرش حدود ١٤,٢ میلیون دلار پیشرفت مالی داشته هست.

نام او نیز به همراه برادرش، خشایار و پدرش، محمودرضا چندی پیش در یک پروژه یکسان ساخت وساز با یک تاجر ایرانی بر سر زبان ها افتاد و به تشکیل یک دادگاه منتج شد. اردوان خاوری علی رغم خشایار به جای کانادا زیاد در حوزه دوبی مشغول به فعالیت بوده هست، به خاص در روزهایی که پدرش هنوز بر مسند مدیرعاملی بانک ملی کشور عزیزمان ایران مشغول به کار بود.

ماجرای شکایت مالی علیه خانواده خاوری

خشایار و اردوان، دو پسر محمودرضا خاوری، در مسیر پدر گام برداشته اند و حالا دستی در بیزنس دارند. همین چندی پیش بود که دادگاه شکایت یک برج ساز ایرانی-کانادایی از خانواده خاوری ها خبرساز شد.

ماجرای شراکت نافرجام خانواده خاوری با سام میرزاهی، از سرمایه گذاران ایرانی – کانادایی، گرچه بازتاب چندانی در رسانه های داخلی کشور عزیزمان ایران نداشت، ولی در کانادا غوغا کرد. به گزارش بلومبرگ، میرزاهی، خاوری را در سال ٢٠٠٨ ملاقات کرد. دو پسر خاوری، خشایار و اردوان، از ابتدای دهه سوم زندگی ارزش وارد کار یکسان با میرزاهی شدند. پایگاه خبری «گلاب اندمیل» سال پیش گزارشی در همین زمینه منتشر کرد. در آوریل سال ٢٠١٤، میرزاهی راجع به پرسشها مالی اردوان (پسر محمود خاوری) در دوبی سخنانی را انتقال یافته کرد. طبق اسناد دادگاه، میرزاهی در صورت پرداخت نکردن ١٤ میلیون دلار از فروش پروژه «هزلتون» با ترساندن فیزیکی روبه رو خواهد بود. میرزاهی در آن وقت گفت هیچ پولی از پروژه ها تا اتمام کاملشان توزیع نشد. میرزاهی همان وقت گفت خاوری تهدیدش کرد اگر همکاری نکند، شهرتش را خراب می کند.

خاوری یک ساعت جهت تهیه صورت حساب به او وقت داد و گفت در غیر این صورت عواقب همکاری نکردن را بپذیرد. میرزاهی ادعا کرده از وحشت تهدیدها، هفت میلیون دلار چک به خانواده خاوری داده هست. در بیانات قانونی، خانواده خاوری ترساندن به فوت را انکار کرده اند. خشایار در پاسخ به مسائلی که در طرح دعوی مطرح شد، گفته؛ اتهام ها علیه پدرش با واقعیت فاصله دارد. خشایار در دادگاه اسنادی ارائه کرد که میرزاهی بارها امنیت خانواده اش را به خاطر سابقه کیفری پدرش ترساندن کرده هست. پسر خاوری گفته؛ افراط گرایان با توجه به شغل قبلی خاوری در سیستم بانکی ایران، قصد صدمه به او و خانواده اش را داشته اند.

ایرانیان مقیم کانادا خواستار لغو تابعیت خاوری اند

نشریات گوناگونی در کانادا و آمریکا نظیر گلاب اند میل، تورنتواستار، واشنگتن پست، نیویورک تایمز، فایننشیال تایمز و بیزنس ویک داستان محمودرضا خاوری و منزل و ثروتش در کانادا را بارها زیر ذره بین خبرنگاران خود بررسی کرده اند. آنها در گزارش ها به فرار خاوری به دنبال یک رسوایی مالی در کشور عزیزمان ایران اشاره کرده اند. همان پرونده ای که در کشور عزیزمان ایران به عنوان اختلاس سه هزارمیلیاردتومانی بر سر زبان ها افتاد و مانند زلزله ای مهیب دولت آن روز احمدی نژاد را لرزاند. بعضی گزارشگران بعضی از رسانه ها با رفتن به محل منزل خاوری (که در محله اعیان نشین تورنتو واقع است) تلاش کرده اند با محمودرضا خاوری مصاحبه کنند.

هیچ خبرنگاری تا امروز موفق نشده حتی یک کلام با خاوری هم کلام شود. در فقدان امکان دسترسی به خاوری و گفت وگوی چالشی با او، رسانه ها به انتشار تصویرهای منزل اشرافی اش در تورنتوی کانادا بسنده کرده اند. همچنین گروهی از فعالان دانشگاهی، سیاسی و اجتماعی ایرانی مقیم کانادا در نامه به جیسن کنی، وزیر مهاجرت و شهروندی این كشور به حضور خاوری در خاک کانادا معترض شده است اند. در بخشی از پتیشن ایرانیان مقیم کانادا با بیش از هزارو ٥٠٠ امضا آمده «وزیر امور مهاجرت و شهروندی می تواند از قدرت خود استفاده کند و در صورت اثبات اینکه فردی به دروغ خود را معرفی کرده باشد یا تقلب و خلافی کرده باشد، امتیاز شهروندی یا ویزای اقامت دائم را از او بعد بگیرد».

سکانس پایانی

محاكمه غیابی محمودرضا خاوری در دادگاه انقلاب برپا شد. آن هم درست شش سال بعد از خروج نابهنگامش از کشور. خروجی که هنوز با اماو اگرهای فراوانی روبه روست. کمیسیون امنیت مجلس دهم به واسطه سوئیس در حال مشورت با مسئولان دولت کاناداست. یعنی بارقه هایی از امید جهت بازگرداندن محمودرضا خاوری به ایران. با این حال بازگشت خاوری پولدار به کشور عزیزمان ایران غیرممکن به نظر می رسد. او و خانواده اش حالا در قلب کانادا جهت خودشان بریزوبپاش های مالی دارند و به اصطلاح جا افتاده اند. تابعیت کانادایی برگ برنده این روزهای خاوری هست. نمایندگان مجلس نیز جسته وگریخته در گفت وگو با «شرق» امکان بازگشت خاوری و محاکمه اش در کشور عزیزمان ایران را غیرممکن می دانند. بااین حال سؤال های بی جواب متعدد فراوانی پیش روی شهروندان ایرانی باز و بی پاسخ مانده هست. خاوری های دیگری در راه است؟ فرزندان دیگری که با پول پدر در اقصی نقاط دنیا مشغول تحصیل شده است اند و شاید روزگاری آن کشورها نیز به محلی جهت خروج بخشی از سرمایه بیت المال بدل شوند؟

یحتمل پرونده خاوری کماکان باز خواهد بود. پول و ثروتش هم در کانادا آن قدرها زیاد است که اعتراض ایرانیان مقیم تا اطلاع ثانوی به جایی نرسد.

شرق

واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | ایرانی | کانادا | خانواده | رسانه ای | رسانه ها | خانواده | ایرانیان | رسانه های آمریکا


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار